TalentPayroll | Hizmetlerimiz
Bordro yönetimi belki de şirketlerin insan kaynakları yönetimlerinin en hassas konularından biridir. Sık sık değişen yönetmelikler ve barındırdığı riskler nedeniyle bordro yönetimi konusunda şirketler dış kaynak kullanarak danışmanlık hizmetlerine yöneliyor.
Teknik bordro Puantaj ilişkisi ve güçlü yazılımın; Ücret yönetiminde Puantaj hayati önem arz eden bir konudur. Çalışanların ücretlerinin eksiksiz bir biçimde ödenmesi iyi işleyen sağlıklı bir puantaj sistemi ile mümkündür.
Konunun geçmişine baktığımızda üretimin ve dolayısı ile çalışanların olduğu her dönemde işçilerin bir şekilde puante edildiklerini görürüz. Bu onların çalışmalarının karşılığını almaları bakımından gereklidir. Geçmişte sektörel farklılıklar çerçevesinde bu konuda değişik yöntemler kullanılmıştır. Örneğin puantörler aracılığı ile puantaj takibi, fabrika gibi üretim işletmelerinde kart basmak yöntemi, manuel olarak tutulan imza föyleri gibi yöntemler sıkça karşımıza çıkanlardır.
Gelişen teknoloji ile birlikte bu yöntemler yerini digital uygulamalara bırakmıştır. Ücret bordrosuna puantajın manuel değil elektronik ortamda devam takip sistemleri (PDKS) ile aktarılması bu alandaki en önemli gelişmelerden biridir. Diğer taraftan kart okutma, parmak okutma gibi sistemler devam takibi konusunda önemli kolaylıklar sağlamaktadır.
Diğer taraftan ücret bordrosu ve puantaj konularının dış kaynak kullanımlı bir Teknik bordro hizmetine dönüşmesi bu alanda önemli bir devrim niteliğindedir. Bununla birlikte Teknik Bordro hizmetini dışarıdan satın almanın kuruluşlara tek başına bir avantaj sağlamayacağı gerçeğini de göz ardı etmemeliyiz.
Teknik bordro ve puantaj hizmet ancak üstün yeteneklerle donatılmış bir yazılımla yani teknoloji ile desteklendiği koşulda kuruluşlara gerçek avantajı sağlayacaktır.
TalentPayroll hizmeti alan firmalar, günümüz rekabet koşullarında operasyonel maliyetlerini azaltarak, maliyetlerini daha iyi kontrol edebiliyor ve sabit maliyetleri değişken maliyetlere dönüştürebiliyorlar.
TalentPayroll hizmeti alan firmalar, günümüz rekabet koşullarında operasyonel maliyetlerini azaltarak, maliyetlerini daha iyi kontrol edebiliyor ve sabit maliyetleri değişken maliyetlere dönüştürebiliyorlar.
Dış kaynak kullanımı tercih eden firmaların başlıca avantajları;
TALENTPAYROLL olarak işletmenizde işçi işveren ilişkileri konusunda ve Sosyal Güvenlik alanında yaşayacağınız tüm süreçlerle ilgili danışmanlık hizmeti vermekteyiz. Bu hizmet kapsamında çalıştığımız firmalar 7 gün 24 saat telefon desteği, bizzat yerinizde destek şeklinde hizmet alabilmektedirler.
5510 sayılı Sosyal Sigortalar ve Genel Sağlık Sigortası Kanunu, sosyal güvenlik ikincil mevzuatı ve Sosyal Güvenlik Kurumu (SGK) uygulamaları hakkında, şirket tarafından danışmanlık talep edilen konuya ilişkin görüşlerin, sonuç odaklılığı esas alarak, hızlı ve etkin bir şekilde yazılı ve sözlü olarak bildirilmesi,
Şirket uygulamalarını etkileyebilecek mevzuat değişikliklerinin takibinin yapılarak, anlaşılır ve sade bir dille yazılı olarak mail ortamında şirkete iletilmesi,
Şirket tarafından talep edilmesi halinde, meydana gelebilecek iş kazası ve meslek hastalığı olaylarının yakinen takibi ile yasal prosedür ve yapılacaklarla ilgili olarak bilgilendirme yapılması,
Yeni işyeri açılışı, nevi değişikliği, birleşme ve işyerinin kapanması süreçlerinde yapılacak işlemlerle ilgili bilgilendirme yapılması,
Tüm çalışanların SGK’ya bildirilmesi, bu kişilerin sigortalılık statülerinin belirlenmesi, işten ayrılış süreleri,
Sigortalıların prim gün sayıları, prime esas kazançları toplamı, kısmen ya da tamamen prim matrahına ilave edilmeyen kazançları, aylık prim ve hizmet belgesinin hazırlanması ve kanun türünün belirlenmesi konularında bilgilendirme yapılması,
SGK prim teşvikleri konularında genel bilgilendirme yapılması.
TalentPayroll işletmenizde yardımcı ve teknolojik işler gibi dışarıdan destek almayı düşündüğünüz tüm iş alanları için kendi kadrosu ile sizin bünyenizde yardımınıza hazırdır. Bu hizmetimiz kapsamında istihdam etmeyi planladığınız elemanları biz bulup alt işvereniniz olarak tamamen yasal statüde istihdam etmekteyiz.
TalentPayroll’u tercih ettiğinizde 29 Yıldır sadece İnsan Kaynakları yazılımları üretmiş TalentSYS’nin INKA Net ve INKA Mobil yazılımındaki modülleri kullanma fırsatına sahip olarak, firmanızın İK Yönetim süreçlerini dijital ortama taşıyabiliyor, mobil kullanım rahatlığını yaşayabiliyorsunuz.
Inka.Net üzerinde kurum ve organizasyon yapısının tanımlandığı, çalışan bilgilerinin detaylı olarak kayıt altına alındığı ve bu bilgilerin kullanımı ile raporlama ve analizlerin gerçekleştirildiği modüldür. Tüm özlük işleri temel sistem üzerinden yönetilmektedir. Organizasyon ve çalışan bazında yapılan tüm değişiklikler tarih bazlı kayda alınmakta ve raporlanabilmektedir.
Çalışan ve organizasyon ile ilgili standart raporlar ile beraber anlık ihtiyaçlar doğrultusunda esnek raporlama fonksiyonu sayesinde istenilen raporlar istenilen formatta alınabilir.
INKA.NET Bordro/Tahakkuk modülünü tanıtmadan önce ; genel anlamda ücretin tanımını yapmak faydalı olacaktır. En geniş anlamıyla ücret bir kişiye yaptığı işin karşılığı olarak işveren tarafından ödenen tutardır.193 Sayılı Gelir Vergisi Kanununun 61. Maddesinde de ücret "işverene tabi ve belirli bir iş yerine bağlı olarak çalışanlara hizmet karşılığı verilen para ve ayınlar ile sağlanan ve para ile temsil edilebilen menfaatlerdir.” şeklinde tanımlanmıştır.
İşçilere yapılan ücret ve diğer tüm ödemelerin kanıtlanması işverene düşer ve bunun kanıtlanması için en önemli araç Ücret Bordrosu ( Ücret Hesap Pusulası)’dur.
Ücret Bordrosu, ücrete ilişkin tüm detayların yani vergi, fon kesintisi sosyal güvenlik primi gibi yasal kesintiler ile işçiye o ay yapılan indirim ve ek ödemeleri içeren kısaca brüt ücretin nasıl net ücrete dönüştüğünü gösteren ve işçiye her ay verilmesi zorunlu olan belgedir.
Ücret Bordrosunda yasal olarak bulunması gereken bazı hususlar vardır.
İnka.net Bordro/Tahakkuk modülü, Güncel mevzuata uygun resmi işlemlerin gerçekleştirildiği, bordro, tahakkuk ve SGK işlemlerinin yönetildiği modüldür. Bordro sürecinin tamamı ile ilgili raporlamalar ve aktarımlar online olarak gerçekleştirilir.
Esnek yapısı sayesinde,
Çalışan ve yöneticilerin,
Çalışanların verilen yetkiler doğrultusunda özlük dosyalarında bulunan belgelere ulaşabildiği, güncelleyebildiği, İK Yöneticilerinin eksik belge kontrollerini kolaylıkla yaparak belge yönetimini yerine getirebildiği bir modüldür. Çalışanların ihtiyaç duydukları diğer belgeleri de sistem üzerinden temin edebilmelerini sağlar.
İş Kanunu çerçevesinde fazla mesai sisteminin yönetildiği, onay süreçlerinin yürütüldüğü modüldür.
Tanımlanan organizasyon yapısı ve pozisyonlar doğrultusunda güncel ve tarih bazlı organizasyon şeması istenilen detayda alınabilir. Yöneticiler kendi organizasyonlarını istenilen raporlama seviyesi bazında görüntüleyebilir.
Dönem bazında norm kadro planlaması yapılabilir ve fiili durum ile karşılaştırma yapılması sağlanır.
İş Kanunu kapsamında ya da kurumun belirlediği izin kuralları doğrultusunda izin yönetiminin yürütüldüğü modüldür. Aynı anda izine çıkmaması gereken personel tanımlanabildiği gibi, sadece izin yönetimi değil takvim programınız ile de entegre olarak zaman yönetimi yapar.
Veri tabanındaki bilgileri çok faydalı analizlere dönüştürerek size ışık tutar.
Birçok analizi güncel olarak izlemenize olanak verir, IK yönetim aracının KOKPİT i olur.
İNKA Adres Yönetimi
Mağaza/Şube yapısına sahip firmalarda çalışanların adres bilgilerine göre ulaşım planlamasının yapılabileceği modüldür.
Tarayıcınız video etiketini desteklemiyor.
Tüm Haberler