Yapay Zeka IK’yı nasıl dönüştürüyor?
 Yapay Zeka IK’yı nasıl dönüştürüyor?

Yapay Zeka IK’yı nasıl dönüştürüyor?

Yapay Zeka IK’yı nasıl dönüştürüyor?

İK’da yakın geleceğin Yapay Zeka trendleri hangileri? Yapay Zeka hayatımızın her alanında olduğu gibi İnsan Kaynaklarının da teknolojik dönüşümüne öncülük edeceğe benziyor. Yapılan bir araştırmaya katılan CEO’ların yüzde 60’ı yapay zekanın İK departmanlarına önemli bir değer katacağına inanıyor.
Peki ama nasıl? Yapay Zeka’nın İK ekositemindeki devrimi hangi yönlerde olacak?  Uzun vadede İnsan Kaynakları yönetiminde yapay zeka kullanımı ile gerçekleşmesi beklenen dönüşüm elbette ki uçsuz bucaksız. Bunları sıkça okuyoruz zaten biz sizin için İK deneyimlerini oldukça kısa vadede değiştireceği öngörülen yapay zeka trendlerini derledik. 

 

Kısa vadede İK Alanına Değer Katması Öngörülen Yapay Zekâ Trendleri 

İşe alım süreçleri ve yetenek tespitinde Yapay Zeka kullanımı 
Yapay Zeka teknolojilerinin yetenek tespit alanına önemli bir fark getireceği şüphesiz. Örneğin ön aşamada binlerce adayın yer aldığı aday havuzunu tarayabilen, işe alım yapanların değerli zamanlarından tasarruf etmelerini sağlayan sanal işe alım araçları oluşturmak için kullanılabilir. 

 

Doğru yetenek doğru işte!

Yapay Zeka’nın İK dünyasına getireceği bir diğer yenilik de adayların yeniden yönlendirilmesi olacak. Bu konsept bir kişinin belirli bir iş için ideal aday olmaması halinde o kişinin başka bir firmaya ya da alana yönlendirilmesi prensibine dayanıyor. Bu şirketlerin doğru yeteneğe son derece kolay bir şekilde ulaşmasını sağlayacak. Öte yandan da iş arayanlara yeni iş imkanları sunarak işsizlik sürelerinin azalmasına yardımcı olacak.

 

Yapay Zeka ile çalışan memnuniyeti artacak mı? 

Bir araştırmaya göre, günümüzde insanların sadece %29'u işlerinden memnun. Ancak, Yapay Zekanın İK sistemine girmesiyle  anlık değerlendirme imkanı sunan uygulamalar sayesinde nesnel ve veri odaklı değerlendirmeler ve çalışanların gelişimleri için kişiselleştirilmiş önerilerin sunulabilecek olmasının daha fazla çalışan memnuniyetiyle sonuçlanacağı öngörülüyor. Adil bir değerlendirme ve kendimizi geliştirmeye yönelik kişiselleştirilmiş eğitim, seminer vs. önerileri – kulağa hoş gelmiyor mu?

 

Duygu dolu Chatbotlar!

2020'de, chatbotların benimsenmesi ve kullanımında dik bir artış fark edeceğiz. İK uzmanları, çalışan sorgularının %30-40'ını “insan” tonunda çözmek için bu duygularla dolu botlara yönelecek.


Bilişsel Karar Verme Fırsatları İK Alanını Yönetecek

Yapay zekânın bir alt başlığı olan bilişsel analitik, etkili rutin kararlar verme süreçlerine yardımcı olacak ve çeşitli alanlarda çok kullanışlı, değerli bilgiler sunacak.

Örneğin;

•    İzin Yönetimi :  Yapay Zeka tabanlı yazılım ve botlar organizasyondaki izin taleplerini gerçek zamanlı bir şekilde takip edecek ve kişileri başvurularının onaylanma olasılığı hakkında önceden bilgilendirecek. Daha da önemlisi yapay zeka ile departmanlar, iş yoğunlukları, dönemsel dinamikler ve izin kullanım alışkanlıklarını değerlendirerek öngörülerde ve önerilerde bulunarak izin yönetiminin planlanması ve uygulamasını çok daha kolay ve verimli hale getirebilir.

•    Gerçek zamanlı eğitim : Çalışanların eğitimlerden bireysel olarak maksimum faydayı elde etmesinde yapay zeka kritik bir rol oynayabilir. Yapay zeka bu senaryoda kişileri ve onların ihtiyaçlarını belirleyerek en doğru kendi-kendine-öğrenme kaynaklarını sağlamanın yanı sıra yöneticileri de olası eğitim fırsatları hakkında bilgilendiriyor. 

Kısacası Yapay Zeka, İK dünyasında 2020 ve sonrasında çok daha fazla sürpriz getiriyor.
30 yıldır sadece insan kaynakları yazılımları üreten bir organizasyon olarak yapay zeka uygulamalarını İK çözümlerimize kurumlara özel çözümlerle entegre edilmesi için çalışmalar yapıyoruz. 


Bizimle iletişim kurun!

Entegre, mobil İK yönetimi yazılım, çözüm ve modüllerimizle daha fazla verimlilik için kurumunuza özel ne yapılabileceğini konuşalım.